سلام هموطن! خوش آمدید ما آسان ترین مسیر را برای شما فراهم آورده ایم تا فایل مورد نظرتان به راحتی دانلود کنید.
برای
توضیحات فایل
روی
لینک عنوان فایل
و جهت
دانلودبر روی
کلیک کنید
مقاله در مورد اصول سرپرستی (مدیریت موفق)، بررسی وظایف مدیران موفق در مدیریت کارکنان
بخشهایی از متن مقاله
مدیریت در اداره کارکنانشامل نظارت و هماهنگی فعالیت های کارکنان برای اطمینان از دستیابی به اهداف سازمانی به صورت کارا و مؤثر است. این شامل وظایفی مانند برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل منابع برای بهینه سازی بهره وری، توسعه ی کارکنان، حفظ هماهنگی محیط کاری و در نهایت کمک به موفقیت سازمان می شود. مدیریت مؤثر در این زمینه نیازمند مهارت های ارتباطی، رهبری، تصمیم گیری، حل مسئله و روابط انسانی است تا بتواند به رهبری و پشتیبانی از تیم کارکنان برای دستیابی به اهداف مشترک کمک کند.
رفتار و اخلاق مدیران در ارتباط با کارکنان، امری اساسی و حیاتی در محیط کار است که تأثیر عمیقی بر کارایی، رضایت شغلی، و همبستگی سازمانی دارد. همانطور که مدیران نقش کلیدی در رهبری و مدیریت تیم ها دارند، رفتار و اخلاق آن ها نیز بر کیفیت روابط و محیط کاری تأثیرگذار است.
در این مقاله به بررسی شیوه های رفتاری و وظایف مدیران در ارتباط با کارکنانمی پردازیم
شرح شغل کارمندان
بعد از اینکه مدیر فرد عاقل واجد شرایطی برای استخدام در شرکت می پذیرد باید به طور دقیق فرد را از کار مورد نظر آگاه کند یعنی چه به صورت مکتوب و یا تشریحی باید شرح کامل وظایفش را به او بگوید و مدیر باید دقیقا مشخص کند که چه کاری را از او می خواهد. اگر چه هیچ شغلی تنها شامل بخش های جذاب و جالبی نیست اما او حق دارد بداند که چه کارهای خسته کننده و یا یکنواختی را باید همواره در کار اصلی خود انجام دهد و قبل از پذیرفتن پست، باید از مسئولیت این کارها مطلع شود.
یک مدیر موفق چطور با کارمند خود برخورد می نمایند
هرگز با عصبانت با کارمند برخورد نمی کند :
اگر مدیری با کارمند خود با عصبانیت برخورد کند، واکنش مشابهی از سوی کارمند می شود. تحت چنین شرایطی فرد درک نمی کند مدیر چه می گوید، زیرا در حال دفاع کردن از خود است. وقتی رئیس کنترل خود را از دست می دهد، سایر کارمندان دیگر به او احترام نمی گذارند واین مدیر خیلی زود به یک مدیر بد خلق مشهور می شود.
بلافاصله برخورد می کند :
اگر برخورد با کارمندان عقب بیفتد، وضعیت بدتر خواهد شد. باید مدیر بلافاصله با کارمند خود صحبت کند و مشکل را حل کند. این اقدام راحت تر از حل مشکل بزرگ تر در آینده است؛ با کارمندان به صورت تک به تک صحبت می کند.
مدیرانی هستند که در جلسه های خود بی گناه و گناهکار را همراه با هم مورد حمله قرار می دهند. در این صورت افراد مقرر به گفته ها اهمیت نمی دهند در حالیکه افراد بی گناه، خیلی مأیوس و بی انگیزه جمع را ترک می کنند و یا اینکه در جمع به کارمندی که اشتباه کرده تذکر می دهند که این کار بسیار نا مناسب است و باعث می شود که فاصله ی ارتباطی مدیر و کارمند زیاد شود. اما یک مدیر موفق سعی می کند تا آن شخص مورد نظر را به کناری کشیده و مسائل به صورت تک به تک حل و فصل شود.
فهرست مطالب مقاله
شرح شغل کارمندان
دادن مهارت های لازم به کارمندان جهت ایفای شغل
تغییر طرز فکرها
از بین بردن عواملی که باعث کاهش میل و توانایی افراد می شود
نادیده نگرفتن بیکفایتب کارمندان
قدردانی از کارمندان بر جسته
یک مدیر موفق چطور با کارمند خود برخورد می نمایند
هرگز با عصبانت با کارمند برخورد نمی کند
بلافاصله برخورد می کند
نظر ماری کی
استفاده از روش GAP
نتیجه گیری
چند توصیه برای افرادی که در آینده می خواهند مدیر شوند
عکس العمل یک مدیر موفق هنگامیکه به کارمند خود علاقمند می شود
فهرست منابع و مأخذ
خرید و دانلود آنی فایلمشاهده پست مشابه : جوک امروز 2 مرداد