close
آخرین مطالب
  • هاست وردپرس تحویل آنی
  • فود کده
  • دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، مبانی نظری
    مقاله سوخت پاش الكترونیكی مقاله سوخت پاش الكترونیكی مشاهده پست مشابه : جوک امروز 2 مرداد
    يکشنبه 10 مرداد 1395

    سلام هموطن! خوش آمدید ما آسان ترین مسیر را برای شما فراهم آورده ایم تا فایل مورد نظرتان به راحتی دانلود کنید.
    برای توضیحات فایل روی لینک عنوان فایل

    و جهت دانلودبر روی دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع راهبردهای مقابله ای ( فصل دوم پایان نامه ) کلیک کنید

    مقاله سوخت پاش الكترونیكی

    تاریخچه سوخت پاش الكترونیكی

    در اواخر 1950 شركت كرایسلر تعدادی خودروی انژكتوری با سیستم الكترونیكی تولیدكرد و این طرح را « بندیكس الكتروژكتور » نامید . طرح كرایسلرگسترش زیادی نیافت تا ایتكه اختراعات تازهای در صنعت الكترونیك رخداد و ترانزیستورها و دیودها ، تحولی در مدارهای الكترونیك ایجاد كردند.

    در 1968 شركت فولكس واگن نمونه جالبی از این سیستم را كه توسط شركت بوش ساخته شده بود روی موتورهای خودنصب كرد .

    از دهه 70 میلادی به این سو ، كارخانه های خودرو سازی شروع كردند به جایگزینی سیستم سوخت پاش انژكتوری به جای كاربراتوری . دلیل این كار تقاضای خریداران در جوامع گوناگون بود .خریدار خواستار توان بالا مصرف كمتر سوخت گشتاور بهتر ( در دورهای كم و درترافیك ) و كاركرد بی صداتر و نرم تر موتور است وجوامع با توجه به مسئله محیط زیست و آلودگی هوا خواستار خروج گازهایی با آلیندگی كمتر از اگزوز خودروها بودند . سیستمهای سوخت رسانی انژكتوری تقریباً تمامی این نیازها رابرآورده می سازد . بر اساس اختلاف در روش تعیین مقدار سوخت تزریقی، سیستم EFI به دو گروه عمده تقسیم می شود : در نوع اول كه از مدارهای آنالوگ استفاده می كند ، حجم پاشش سوخت بر اساس شارژ و دشارژ خازن تعیین می شود . در نوع دوم كه از ریز رایان استفاده می كنند میزان تزریق با توجه به اطلاعات ذخیره شده تعیین می شود . اساس هر دو مدار یكی است و تنها چند تفاوت در برخی موارد ( دقت و دامنه های كنترل ) بین آنها وجود دارد .

    ...

    خصوصیات سوخت پاش الكترونیكی

    EFI در مقایسه با كاربراتور از مزایای زیر برخوردار است :

    1- توزیع یكسان سوخت در هر سیلندر

    بزرگ ترین مشكل موتورهای بنزینی كاربراتوری تقسیم غیر یكنواخت سوخت بین سیلندرهای موتور است . برای توجیه این مشكل می توان ناصافی دیواره های داخلی منیفولد ، طول ناهمسان شاخه ها وجود پیچ و خم و اینرسی موجود در گاز را دلیل آورد . سوختی كه دارای اینرسی زیاد باشد در مقایسه با هوا كندتر حركت می كند وتمایل به چرخش در پیچ و خم های منیفولد ندارد. این حالت باعث می شود سوخت غنی تر كه ذرات درشت تری دارد به حركت مستقیم خود ادامه داده و سیلندرهای انتهایی را پر كند . این خاصیت باعث می شود تا سیلندر های انتهایی سوخت غنی تر را دریافت كرده و احتراق ناقص انجام دهد ، اماسیلندرهای ابتدایی با كمبود سوخت رو به رو می شوند روش سوخت رسانی تزریقی این مشكل اساسی را حل كرده و باتزریق یكنواخت به سر سوپاپ ها توزیع سوخت را به طور یكسان انجام می دهد .

    ...

    خرید و دانلود آنی فایل

    به اشتراک بگذارید

    مقاله سوخت پاش الكترونیكی

    مقاله سوخت پاش الكترونیكی

    دانلود مقاله سوخت پاش الكترونیكی


    مشاهده پست مشابه : جوک امروز 2 مرداد