close
آخرین مطالب
  • هاست وردپرس تحویل آنی
  • فود کده
  • دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله، مبانی نظری
    مقاله بازاریابی رابطه مند مقاله بازاریابی رابطه مند مشاهده پست مشابه : جوک امروز 2 مرداد
    جمعه 8 مرداد 1395

    سلام هموطن! خوش آمدید ما آسان ترین مسیر را برای شما فراهم آورده ایم تا فایل مورد نظرتان به راحتی دانلود کنید.
    برای توضیحات فایل روی لینک عنوان فایل

    و جهت دانلودبر روی دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع راهبردهای مقابله ای ( فصل دوم پایان نامه ) کلیک کنید

    دانلود مقاله بررسی بازاریابی رابطه مند

    معرفی و بخشهایی از متن مقاله بازاریابی رابطه مند

    تعریف بازیابی رابطه مند

    بازاریابی رابطه مند (RELATIONSHIP MARKETING)هنر کسب و کار امروز است. برای حفظ مشتریان کلیدی (سود آور) موجود، مهارت در ایجاد ارتباط صحیح با مشتری ضروری است. تئوری بازار یابی بدوی یا کلاسیک، عمدتا به انجام معامله توجه داشت و به حفظ مشتریان اهمیتی نمی داد. اما با گسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و ترکیب جمعیت، شرکتها با این واقعیت روبرو شدند که امروزه دیگر مانند گذشته شرکتها با یک نظام اقتصادی روبه گسترش و بازارهای در حال رشد روبرو نیستند. امروزه هر مشتری ارزش ویژه خود را دارد و اینک شرکتها برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار ثابت یا رو به کاهش باید مبارزه کنند، بنابراین هزینه های جذب مشتریان جدید روبه افزایش نهاده است.

    تحقیقات نشان می دهند که هزینه جذب مشتریانجدید 5 برابر هزینه حفظ مشتریانکنونی است. شرکتها دریافته اند که از دست دادن یک مشتری چیزی بیش از، از دست دادن یک قلم فروش است، بلکه به معنی از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتری می توانسته در طول زندگی یا دوره زمانی که مشتری بوده، انجام دهد. ...

    ابعاد بازاریابی رابطه مند

    اما در نهایت فلسفه بازاریابی رابطه منداز چند بعد قابل بررسی است:

    بُعد تاکتیکی: روابط به عنوان ابزاری برای ترفیع در فروش به کار گرفته می شوند. در این خصوص می توان به توسعه فناوری اطلاعات درجهت ایجاد جنبه های مختلف وفاداری اشاره کرد. هرچند اجرا چنین پروژه هایی پرهزینه بوده ولی درعوض فرصت بسیار مناسبی را درجهت ایجاد وفاداری و سودآوری برای شرکت ایجاد می کند.

    بُعد استراتژیک: هدف از روابط پیوند خوردن با مشتریان و ایجاد وفاداری در نزد مشتریان است. امروزه اغلب مدیران ارشد سازمانها از مشتریان خود درخواست می کنند تا با آنها تماس بگیرند و نیازهای خود را درمیان بگذارند. برای مثال، رئیس بخش آمریکای شمالی شرکت پپسی کولا روزانه دست کم با چهار مشتری تماس می گیرد و با آنها به گفتگو می پردازد. ...

    فهرست مطالب مقاله

    تعریف بازیابی رابطه مند

    بازاریابی رابطه مند

    ارزش طول زندگی

    مدل سطل سوراخ دار

    منحنی طول عمر رابطه خریدار و فروشنده

    ابعاد بازاریابی رابطه مند

    فرایند مستمر تغییر

    استراتژی های تغییر

    نتیجه گیری

    مدیریت ارتباط با مشتری و اهمیت آن در تجارت الکترونیک

    خرید و دانلود آنی فایل

    به اشتراک بگذارید

    مقاله بازاریابی رابطه مند

    مقاله بازاریابی رابطه مند

    دانلود مقاله بازاریابی رابطه مند


    مشاهده پست مشابه : جوک امروز 2 مرداد